Květen 2015

Jak si vyskákat zdravé tělo i duši

1. května 2015 v 13:09 | S. |  Kecací články
Léto se kvapem blíží a všichni začínají šílet, tedy se hlavně snaží shodit ty vanilkové rohlíčky a linecké, co jim udělaly na břichu pneumatiku. Drží hladovky, chodí do posilovny..Stále za něčím spěchají. A můžu vám říci, že je to vlastně zbytečné. Plavková sezóna začne za dva měsíce a to je celkem krátká doba provést se svým tělem radikální změnu.Na to by bylo nejlepší vzít si v práci nebo ve škole na dva měsíce volno, hlídat si každé sebemenší sousto a cvičit alespoň 3x denně alespoň 1 hodinu.

Pochybuji, že by byl opravdu někdo takový blázen, který by toto všechno obětoval. Většina by to po třech dnech hodila za hlavu a rozhodla se nabít energii na hubnutí příští rok, zatímco se válí na gauči a jedí čokoládu. Pokud taky patříte do této skupiny, mám pro vás dobrou radu! Jakou? Pořiďte si trampolínu! :-)


Pokud jste se teď zasmáli a řekli jste si, k čemu je tato "hračka" vlastně dobrá, tak se nesmějte a čtěte :-)

skákání na trampolíně:
  • zlepšuje koordinaci pohybů, koncentraci a protažení
  • posilujete sílu, flexibilitu, výdrž i aerobní kapacitu
  • podporuje krevní oběh, napomáhá snižování cholestrolu, krevního tlaku, zlepšuje srdce
  • zvyšuje kostní hustotu a tím zabraňuje nemocím kosterní soustavy
  • je šetrné na klouby a posiluje všechny svaly v těle
  • spotřebujete o 15% energie více než při běhu, navíc bez zátěže kloubů
  • navíc je zábavné, na trampolíně lze vydržet hodně dlouhou dobu
  • za jednu hodinu lze spálit až 1500 kcal
  • posilují se i hluboké břišní a zádové svaly a svaly pánevního dna
  • krásně vám vytvaruje postavu a po pár dnech viditelně zhubnete
  • je dobré na záda, pomáhá držet správně tělo
  • podporuje pohyb lymfy (detoxikace organismu)
  • prospívá zraku a zlepšuje rovnováhu
  • odbourává stres, zlepšuje kvalitu spánku a dobrou náladu
Dnes je trampolína běžně dostupným prvkem a její cena není až tak vysoká. Dle velikosti trampolíny se na ní dá skákat jak venku, tak vevnitř, tedy po celý rok :-)

Pokud si tedy lámete hlavu s hubnutím, detoxikací nebo odbouráním stresu, pořiďte si trampolínu! Já mám trampolínu už několik let a z vlastní zkušenosti mohu říci:
"Jednou jsme na narozeniny dostali s bratrem trampolínu. Hned, jak jsme ji postavily, jsme šli skákat. Skákali jsme skoro každý den, ty první dny i několik hodin v kuse. Divila jsem se, že z takového špekáčka, co jsem byla, jsem se opravdu za pár dní vyskákala. Doporučuji! :-)"

S.